De exemplu, vorbitorii de limbi străine exotice precum daneză, olandeză sau norvegiană sunt la mare căutare de către companiile din sectorul serviciilor de externalizare, de asemenea angajatorii din piață adaugă sporuri la salariul fix candidaților care cunosc mai multe limbi străine.
În același timp, o mare parte dintre candidații care se bat pentru pozițiile deschise în call-centere sunt tinerii studenți și proaspăt absolvenții cu studii superioare. În companiile cu activități de call-center lucrau peste 14.000 de angajați în 2014, de trei ori mai mult față de 2008, sectorul fiind astfel printre cele mai efervesÂcente de pe piața muncii. „Nu pot să pun că tinerii sunt mai puțin reÂceptivi în ceea ce privește joburile în call-center, în continuare majoritatea anÂgaÂjaților din industrie este formată din tineri, deci este clar că în continuare vin către astfel de poziții. Cred că actiÂvitatea într-un call-center pentru un tânăr student sau absolÂvent, fără experiență de muncă, îl ajută mult să se dezvolte și să învețe cum funcționează o companie”, a mai spus Mereuță. Preferințele tinerilor care sunt în căuÂtarea unui loc de muncă sunt cele legate de partea salarială, urmată de zona de training și dezvoltare. „Tinerii sunt foarte preocupați să existe astfel de oportunități pentru ei. Relațiile pe care le dezvoltă la locul de muncă și mediul în general sunt de asemenea lucruri la care cei tineri se uită și care sunt foarte importante pentru ei”.
Deși tinerii sunt dispuși să ocupe poziții în cadrul call-centerelor, companiile din sectorul serviciilor de exterÂnalizare întâlnesc dificultăți în ceea ce privește recrutarea persoÂnalului, astfel aceștia asaltează candidații prin inter-mediul platformelor dedicate anunțurilor sau prin recoÂmandarea internă. Cât despre recrutarea în volume mari, angajatorii apelează la firme specializate în recrutare.
Citește în continuare pe zf.ro.